Flyet var forsinket – Trines familie fikk tilbake 11.500 kroner

Trine Opseth og familien fikk et skikkelig plaster på såret etter å ha ventet om lag fire timer på Gardermoen.

Starten på sommerens USA-tur ble ikke helt som planlagt for familien på fire fra Hønefoss. Flyet var forsinket med om lag fire timer, noe som førte til at de mistet en halv dag i New York.

Oppholdet i den populære storbyen ble imidlertid totalt sett en fin opplevelse for familien, og det skulle vise seg at oppholdet på Gardermoen faktisk skulle gjøre reisen langt billigere enn ventet.

Trine forstod at familien kanskje kunne ha krav på økonomisk kompensasjon som følge av forsinkelsen, og hun fylte derfor inn et enkelt skjema med informasjon om reisen på tjenesten Flyhjelp.no.

Satte bort hele jobben
Deretter tok Flyhjelps jurister saken direkte med flyselskapet, og etter ca 20 dager kom det inn hele 1200 euro (ca 11.500 kroner) på familiens bankkonto.

– Prosessen var veldig enkel; etter å ha fylt ut et skjema som gjaldt for alle fire, fikk vi en bekreftelse på at Flyhjelp hadde mottatt søknaden om kompensasjon. De tok seg av alt det praktiske overfor flyselskapet, og vi ble oppdatert på saksgangen underveis, forteller Opseth.

Flyhjelp tar et salær for å kreve inn pengene av flyselskapet, men det synes Opseth er helt ok.

– Vi kunne ha fått litt mer penger dersom vi hadde gjort alt selv, men det var veldig greit å slippe alt styret, fortsetter hun.

Dersom konklusjonen hadde blitt at familien ikke hadde krav på kompensasjon fra flyselskapet, ville de heller ikke ha måttet betale noe for Flyhjelps saksbehandling og arbeid.

Klikk her for å få hjelp av Flyhjelps juridiske eksperter til å kreve inn kompensasjon fra flyselskapet!

Inntil 5750 kroner per passasjer
Flyhjelp.no har hjulpet tusenvis av nordiske flyreisende med å kreve kompensasjon fra flyselskapene, og tjenesten har en score på hele 9,5 av 10 mulige på Trustpilot (se brukeranmeldelser nederst i saken).

Dersom du tror du kan ha krav på kompensasjon, trenger du bare å fylle ut et enkelt skjema på Flyhjelp.no med informasjon om reisen. Deretter tar Flyhjelps jurister saken direkte med flyselskapet.

Du kan kreve erstatning for flyreiser tre år tilbake i tid, og kompensasjonen kan komme helt opp i 5750 kroner per passasjer i reisefølget.

Ifølge Flyhjelps hjemmeside vinner kunden frem i 98 prosent av tilfellene når en av Flyhjelps eksperter fører saken.

Klikk her for å få hjelp av Flyhjelps juridiske eksperter til å kreve inn kompensasjon fra flyselskapet!

Mer informasjon om økonomisk kompensasjon
EU-forordningen fastslår at du har krav på økonomisk kompensasjon hvis flyavgangen din er forsinket et visst antall timer, avhengig av flyreisens lengde.

Du kan også ha krav på kompensasjon hvis flyet er innstilt eller overbooket.

For vanlig flypassasjerer uten juridisk kompetanse er det ikke lett å sette seg inn i alle regler og retningslinjer som regulerer hva man har krav på og omfanget av kompensasjonen.

Flyselskapene unnlater gjerne å informere passasjerene om deres rettigheter selv om det er deres plikt, og ofte blir flyreisende avspist med matkuponger eller små kontantbeløp til tross for at de har krav på langt mer.

Dersom ønsker å klage på et flyselskap på grunn av en forsinket flyvning eller andre forhold, må du starte med å sende en skriftlig klage direkte til flyselskapet som var ansvarlige for flyvningen.

Mange passasjerer har opplevd at flyselskapet ikke har svart på henvendelsen innen seks uker. Da må klageskjemaet direkte til den nasjonale klagenemnden i det EU/EØS-medlemslandet hvor problemet oppsto.

Høres det tungvint ut? La Flyhjelp ta jobben med å kreve inn pengene du har krav på!

Mange positive anmeldelser
På Trustpilot har Flyhjelp fått toppkarakteren “enestående”, og brukerne er jevnt over veldig positive til tjenesten. Her er et knippe brukeranmeldelser på Trustpilot fra nordmenn som har fått hjelp av Flyhjelp:

«Utrolig greit. Flyhjelp håndterte min sak profesjonelt hvilket resulterte i et positivt resultat for meg.»

«Veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk. Enkelt, god oppfølging og raskt ekspedert.»

«Fikk medhold i min klagesak angående flyforsinkelse. Flyhjelp gjorde en god jobb som ordnet opp i min sak.»

«Takk for veldig god hjelp. Uten dere hadde vi aldri fått tilbakebetalt det vi hadde krav på.»

«Dette var en rask og ordentlig håndtering av vår klage. Vi kan anbefale Flyhjelp til andre.»

Les også: Finn billigst og best bredbånd der du bor

Kommentarer er stengt.