Var flyet forsinket? Da kan du ha krav på 5500 kroner

Så lett skaffer du deg eksperthjelp til å kreve inn penger fra flyselskapet.

De aller fleste av oss har opplevd forsinkelser, kanselleringer, tapt bagasje eller andre problemer i forbindelse med flyreiser. Mange vet også at man kan ha krav på økonomisk kompensasjon i slike tilfeller.

Det er imidlertid ytterst få som faktisk benytter seg av muligheten til å kreve erstatning fra flyselskapene. Det er kanskje ikke så rart ettersom selskapene ofte unnlater å informere om passasjerenes rettigheter, og det i tillegg er krevende å komme seg gjennom skjemaveldet.

Inntil 5550 kroner per passasjer
Heldigvis finnes det juridiske eksperter på området som kan ta jobben med å kreve inn erstatningen. Flyhjelp.no har hjulpet tusenvis av nordiske flyreisende, og tjenesten har en score på hele 9,5 av 10 mulige på Trustpilot (se brukeranmeldelser nederst i saken).

Dersom du tror du kan ha krav på kompensasjon, trenger du bare å fylle ut et enkelt skjema på Flyhjelp.no med informasjon om reisen. Deretter tar Flyhjelps jurister saken direkte med flyselskapet.

Du kan kreve erstatning for flyreiser tre år tilbake i tid, og  kompensasjonen kan komme helt opp i 5500 kroner per passasjer i reisefølget.

Ifølge Flyhjelps hjemmeside vinner kunden frem i 92 prosent av tilfellene når en Flyhjelps eksperter fører saken.

Hvis klagen ikke skulle resultere i kompensasjon, betaler du ingenting for Flyhjelps saksbehandling og arbeid. Det påløper imidlertid et salær som trekkes fra kompensasjonen dersom saken vinnes.

Klikk her for å få hjelp av Flyhjelps juridiske eksperter til å kreve inn kompensasjon fra flyselskapet!

Mer informasjon om økonomisk kompensasjon
EU-forordningen fastslår at du har krav på økonomisk kompensasjon hvis flyavgangen din er forsinket et visst antall timer, avhengig av flyreisens lengde.

Du kan også ha krav på kompensasjon hvis flyet er innstilt eller overbooket.

For vanlig flypassasjerer uten juridisk kompetanse er det ikke lett å sette seg inn i alle regler og retningslinjer som regulerer hva man har krav på og omfanget av kompensasjonen.

Flyselskapene unnlater gjerne å informere passasjerene om deres rettigheter selv om det er deres plikt, og ofte blir flyreisende avspist med matkuponger eller små kontantbeløp til tross for at de har krav på langt mer.

Dersom ønsker å klage på et flyselskap på grunn av en forsinket flyvning eller andre forhold, må du starte med å sende en skriftlig klage direkte til flyselskapet som var ansvarlige for flyvningen.

Mange passasjerer har opplevd at flyselskapet ikke har svart på henvendelsen innen seks uker. Da må klageskjemaet direkte til den nasjonale klagenemnden i det EU/EØS-medlemslandet hvor problemet oppsto.

Høres det tungvint ut? La Flyhjelp ta jobben med å kreve inn pengene du har krav på!

Mange positive anmeldelser
På Trustpilot har Flyhjelp fått toppkarakteren “enestående”, og brukerne er jevnt over veldig positive til tjenesten. Her er et knippe brukeranmeldelser på Trustpilot fra nordmenn som har fått hjelp av Flyhjelp:

«Utrolig greit. Flyhjelp håndterte min sak profesjonelt hvilket resulterte i et positivt resultat for meg.»

«Veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk. Enkelt, god oppfølging og raskt ekspedert.»

«Fikk medhold i min klagesak angående flyforsinkelse. Flyhjelp gjorde en god jobb som ordnet opp i min sak.»

«Takk for veldig god hjelp. Uten dere hadde vi aldri fått tilbakebetalt det vi hadde krav på.»

«Dette var en rask og ordentlig håndtering av vår klage. Vi kan anbefale Flyhjelp til andre.»

Les også: Finn billigst og best bredbånd der du bor

Kommentarer er stengt.